Světově známé osobnosti nejrůznějších profesí ze všech koutů světa hovořily o síle a významu médií a veřejného mínění. Jestliže je PR něčím, na čem se lidé, kteří jsou tak diametrálně odlišní, dokážou shodnout, něco na tom bude. Pokud stále nevěříte, že PR je naprosto klíčové pro úspěch vašeho počínání, změníte názor po přečtení několika následujících citátů. Dokonce už i Bible a staré kroniky hovořily o významu dobrého jména.
„Honestus rumor alterum est patrimonium.“ –
Dobrá pověst je jako druhé jmění.
(latinské úsloví)
„A good name is to be chosen rather than great riches, and loving favour rather than silver and gold.“ –
Vzácnější jest jméno dobré než bohatství veliké
a přízeň lepší než stříbro a zlato.
(Bible)
„Někdy padají hradby pouhým křikem“
(Starý zákon)
„A good name is better than precious ointment.“ –
Lepší je dobré jméno než nejlepší olej.
(Bible)
„Kdo nabude dobré pověsti, ten má věčný život.“
(Talmud)
„Bohatství a rozkoš přestane,
jediné dobré jméno ostane.“
(Dalimilova kronika)
„To nejdražší co na tom světě máme,
je jméno bez poskvrny. To nám vem, a je z nás jíl,
jen přibarvená zem.“
(William Shakespeare – Richard II.)
„Naším nejtvrdším platidlem je uznání a respekt.“
(Nassim Taleb)
„Na reputaci záleží,
protože vaše pověst bude všude s vámi.“
(Happy Masina)
„Co zabíjí skunka, je pověst, kterou má.“
(Abraham Lincoln)
„Trvá dvacet let vybudovat si reputaci
a pouhých pět minut zničit ji.“
(Warren Buffett)
„Nic není tak hrozného jako negativní publicita.
Kromě vaší vlastní zpovědi.“
(Brendan Behanv)
„Jenom jedna věc na světě je horší než to,
že se o vás mluví. A sice že se o vás vůbec nemluví.“
(Oscar Wilde)
„Vedle toho, že děláte správnou věc,
je nejdůležitější věcí, aby se lidé dozvěděli,
že děláte správnou věc.“
(John D. Rockefeller)
„Dějiny PR jsou plné bitev o to, co je skutečnou realitou, jakou realitu lidé uvidí a jak jí budou rozumět.“
(Stuart Ewen)
„Média jsou nejmocnějším subjektem na světě.
Mají moc udělat nevinného vinným a vinného nevinným. V tom je jejich síla.“
(Malcolm X)
„Slova jsou tím nejsilnějším lékem,
který kdy lidstvo používalo.“
(Rudyard Kipling)
„Veřejnost je jediným kritikem,
jehož názor má nějaký význam.“
(Mark Twain)
„Littera scripta manet.“ –
Co je psáno, je dáno.
(latinské úsloví)
„Je mnohem ostudnější přijít o dobrou reputaci,
než ji nikdy nezískat.“
(Pliny the Elder)
„Fidem qui perdit, nil potest ultra perdere.“ –
Kdo ztratil důvěru, nemůže již nic víc ztratit.
(latinské úsloví)
Média vytváří relativní obraz o světě. Veřejnost je mocnou silou.
Jsme sehraný tým seniorních konzultantů.
Jsme dost zkušení, takže víme, co v PR funguje.
Již mnoho let budujeme dobrá jména našich klientů a jejich značek.
Jsme flexibilní.
Dokážeme jako týmoví hráči spolupracovat i s dalšími složkami marketingové komunikace našich klientů. Zvyšujeme tak efektivitu ostatních marketingových nástrojů.
Stále se učíme a zdokonalujeme se.
Máme smysl pro detaily.
Jsme loajální, otevření, přicházíme s nápady a hlavně máme výsledky.
Každým rokem pravidelně získáváme pro naše klienty a jejich produkty mediální prostor v hodnotě několika milionů korun.
Cílenými kampaněmi oslovujeme několik milionů potenciálních spotřebitelů,
kterým dáváme argumenty pro učinění nákupního rozhodnutí.
Pomáháme našim klientům a jejich značkám růst a přitom šetříme jejich marketingové rozpočty.
Hovoří za nás naše dlouhodobé výsledky a kladné reference našich klientů.
Pomůžeme vám říci lepší příběh.
Vybudujeme a ochráníme vaše dobré jméno.
Zvýšíme prodeje vašich produktů a služeb.
Pomůžeme vám dosáhnout vašich strategických cílů.
Připravíme vám argumenty téměř na cokoliv.
produktové PR
korporátní PR
osobnostní PR
krizovou komunikaci, krizový management PR
přípravu střednědobých a dlouhodobých PR strategií
výkon funkce tiskového mluvčího
prosazování vybraných témat do médií – mediální lobbing
realizaci komplexních PR projektů
realizaci speciálních projektů
spin doctoring
konzultační činnost a poradenství v PR a příbuzných oblastech
tiskový servis, redakční textové práce, textování, revize textů
přípravu a organizaci speciálních eventů, představení produktů, propagační akce
organizaci tiskových konferencí a neformálních setkání
monitoring médií
správu sociálních sítí
mediální trénink – přípravu na komunikaci s médii
mediální reklamu, inzerci, promotion, propagandu
Vše ušité na míru Vám.
„Na práci agentury oceňuji zejména dobře zvládnuté produktové PR a to,
že se jí daří v médiích prezentovat i standardní výrobky z portfolia značky a ne pouze čerstvé novinky.“
Martin Karas
Product manager značky Dobrá voda
„PR Consultants pro nás zajišťovali produktové PR a monitoring médií pro po dobu téměř dvou let. Po celou dobu spolupráce jsem s nimi byla maximálně spokojená – zejména co se kvality a zacílení výstupů týče. Oceňuji také proaktivní a flexibilní přístup konzultantů.“
Ing. Šárka Dostálová
Brand Manager Heinz CSR/CET
„PR Consultants pro nás a naše značky pracovali řadu let. Byli pro nás
velkým přínosem. Vždy byla na jejich straně velmi rychlá reakce a flexibilita.
Pomohli nám naplňovat naše marketingové a obchodní cíle. Postupně se podařilo vybudovat velmi dobré vztahy s veřejností i se spotřebiteli. Zároveň nám pomohli úspěšně komunikačně vyřešit několik našich nepříjemných krizových situací.“
Ing. Pavel Pichler, PhD
generální ředitel Podravka-Lagris a.s., později generální ředitel Poděbradka, a.s.
„Spolupracovat s panem Miroslavem Slaným jsem začal v roce 2005. Tehdy jsme spolupracovali na projektu Stará Myslivecká a již tehdy jsem oceňoval jeho zápal pro problematiku značky, cit pro vytvářené asociace a profesionalitu vůbec.
Oslovil jsem pana Slaného a poprosil ho o spolupráci i na svých dalších projektech, což byla zejména práce pro švédskou firmu Sedba Baking, Multisonic pana Karla Vágnera a také práce pro Evropskou oční kliniku Lexum. Pan Slaný nikdy nezklamal, pozitivní výsledky jeho práce byly vyčíslitelné a manažer v něm má externího experta, který dokáže řešit i velice složité marketingové zadání.“
Viktor Korček, PhD, MBA
Brand manažer značky Stará myslivecká, později obchodní ředitel
Sedba Baking, spol. s r.o., poté obchodní a marketingový ředitel
Evropské oční klinikyLexum, později CEO Multisonic a.s.
„Spolupráce s Miroslavem Slaným si velmi cením, protože je to člověk, kterému můžu věřit, je profesionál ve svém oboru a vždy dokáže rychle a spolehlivě zajistit služby na kterých se dohodneme a které potřebuji. Je velmi flexibilní a má rád nové výzvy, které dokáže zrealizovat.“
Marie Zelená
módní návrhářka a autorka projektu Návraty k hodnotám
„Když jsem pro firmu hledal někoho, kdo by mi pomohl s PR, rozhodl jsem se obrátit na člověka, kterého osobně znám, o kom vím, že je profík ve svém oboru a na koho se můžu spolehnout. Mirek Slaný byl proto ideální volba, protože splňoval všechna moje očekávání. Znám jeho práci a vím, že od něho mohu očekávat profesionalitu a diskrétnost, což je pro mě osobně, stejně tak pro obor ve kterém se moje firma pohybuje absolutní základ.
Naše spolupráce rozhodně nebyla oboustranné přikyvování, ale velmi „živá“ debata nad konkrétními problémy což ve výsledku bylo jen ku prospěchu věci.
Pokud naše společná práce bude pokračovat i nadále, budu jen rád, protože ten chlápek to prostě dělá dobře.“
Robert Domnosil
jednatel Boom Tisk, spol. s r.o.
„S Miroslavem Slaným spolupracujeme již mnoho let. Jeho zásluhou se podařilo postupně zcela změnit mediální obraz JUDr. Ing. Zdeňka Zemka a celého holdingu Z-Group. Výborně pečuje o mediální obraz celého našeho holdingu působícího v řadě odlišných sektorů ekonomiky.
Během naší mnohaleté spolupráce se nám podařilo úspěšně komunikačně zvládnout i řadu citlivých krizových situací, jako jsou požáry, havárie či tragická úmrtí a úrazy dělníků v nebezpečných ocelářských provozech nebo vleklé soudní spory doprovázené cílenými podpásovými útoky v médiích s cílem poškodit nás a naše dobré jméno.
Vedle mravenčí práce na mediálním obrazu Zdeňka Zemka a jednotlivých firem holdingu se mu daří „vzdělávat“ novináře a jejich prostřednictvím širokou veřejnost o oblasti regulace cen energií v ČR, ale i v dalších oblastech ekonomiky a společenského života. Má velmi dobré kontakty mezi novináři a redaktory, má vynikající vystupování a velice příjemný vzhled, velký všeobecný přehled, znalosti a zkušenosti.“
Ing. Marcela Mrázková
projektová ředitelka Z-Group
„Mirek Slaný dokáže velmi rychle vstřebat pro něj novou oblast, psát o ní a vystupovat v ní, jako kdyby v ní pracoval už roky.“
Ing. Pavel Pichler, PhD
Director South – Central Europe, Advantage Group
„Přesně rok a půl jsem měla příležitost spolupracovat s Mirkem Slaným v rámci mediální komunikační strategie Lázní Darkov, a.s. Vzájemná spolupráce nebyla prací, ale mohu říci téměř vzájemným myšlenkovým souzněním nad jednotlivými úkoly, jež bylo potřeba zpracovávat. Spolupráce byla rychlá, přesná, věcná a konkrétní, což je přesně to, co jsem očekávala.
Příležitost mne profesně posouvá dál, takže nezbývá než poděkovat za vzájemnou pracovní zkušenost a zároveň přeji mnoho takto spokojených obchodních partnerů, jako jsem byla já.“
Petra Filipová
obchodní ředitelka Lázně Darkov, a.s.
„Prostřední dvoustrana v Hospodářských novinách, silný lidský příběh, vše viděno pozitivně a snad i nekonfliktně vůči komukoliv. I když závist je nevyzpytatelná. Od rána už jsem dostal několik pochvalných sms. Děkuji především Vám, že se ten příběh konečně podařilo dostat na stránky novin. A pan redaktor to skvěle napsal, samozřejmě s Vaší pomocí.“
Ing. Martin Plachý
managing partner ROYAL SPA, lázeňské hotely & resorty
„Naše skupina ROYAL SPA, lázeňské hotely spolupracuje s panem Miroslavem Slaným a jeho společností PR CONSULTANTS v oblasti PUBLIC RELATIONS již více jak dva roky.
Spolupráci při budování pozitivního obrazu naší skupiny v médiích považujeme za prospěšnou a smysluplnou a hodláme v ní pokračovat. Osobně bych nejvíce ocenil schopnost pana Slaného skloubit naše očekávání našeho mediálního obrazu s realitou a principy fungování mediálního sektoru. Rovněž bych ocenil jeho analytický přístup ke všem sdíleným problémům a jeho velmi diplomatické vystupování.
Spolupráci s panem Slaným můžu vřele doporučit.“
Ing. Martin Plachý
managing partner ROYAL SPA, lázeňské hotely & resorty
„Rádi bychom Vám poděkovali za několikaletou aktivní spolupráci v rámci našeho působení na pozicích ředitelů ve společnosti Z-Group Steel Holding.
Váš profesionální, flexibilní a otevřený přístup v záležitostech v oblasti PR činností byl pro nás vždy velkou devizou. Za nadstandartní považujeme Vaše nadšení pro práci a Váš koncepční a analytický přístup. Výše uvedené vlastnosti Vaší práce pro nás vždy znamenaly 100% víru v kvalitu a určitou míru samostatnosti Vámi odvedené práce a možnost spolehnout se na Vaše výstupy, což velmi oceňujeme.
Zároveň bychom rádi dodali, že naše spolupráce se vedla v přátelském duchu a předčila naše původní očekávání, a proto doufáme, že budeme moci spolupracovat na dalších projektech i nadále.“
Ing. Pavol Hubočan
výkonný ředitel Z-Group Steel Holding, a.s.
Norbert Hrabalík, MBA
výrobně-technický ředitel Z-Group Steel Holding, a.s.
Média jsou označována jako „čtvrtá moc“ po moci zákonodárné, výkonné a soudní.
„Dnes jsou média tak mocnou silou formující názory, že nikdo - žádná osoba, skupina
nebo podnik si nemůže dovolit podceňovat schopnost čtvrté moci ovlivňovat jejich osud –
ať už k lepšímu či k horšímu.“ (Gigi van der Rie)
„Skutečnost změnit nedokážeme. Můžeme ale změnit, jak je skutečnost vnímána.“
(Nikos Kazantkazis)
Je prokázáno, že lidé tvoří vlastní názor na základě mínění většiny. Když je jejich vlastní názor na cokoliv v rozporu s názorem většiny, raději jej neprozradí.
Izolace a pocit, že jsou „v menšině“, je vede k tomu, že se zříkají vlastního názoru
a ztotožní se s názorem většiny. A většinový názor spoluvytváří média.
„Public relations jsou klíčovou složkou každého podniku v dnešní době plné rychlé komunikace a správně zvídavých občanů.“ (Alvin Adams)
„PR je mimořádně důležité a schopnost využívat ho správným způsobem znamená všechno. Musíte se umět správně prodat“ (Lee Haney, bodybuilder a vítěz Mr. Olympia)
„Častokrát se malá věc stala velkou díky správnému zviditelnění“ (Mark Twain)
Selekce, volba informací a témat v médiích je přirozená, protože neexistuje ani fyzická možnost ani potřeba sdělovat všechno všem.
Prostor v médiích vás vždy bude něco stát - buď peníze na inzerci, nebo úsilí,
nápady a čas při komunikaci s redakcemi.
Zaujmout média je stále složitější. Pokud se vám to ale podaří, bude informace o vás pro čtenáře, posluchače a diváky daleko důvěryhodnější než reklama.
V době, kdy se svádí tvrdý boj o každý kousek tržního koláče, dokáže být dobré PR významnou konkurenční výhodou a mocnou zbraní.
„85 % všech reklam je neviditelných.“ (George Lois)
„Publicita je naprosto rozhodující. Dobrý PR příběh je tisíckrát účinnější než reklama na titulní stránce.“ (Richard Branson)
Dobré jméno a důvěra se řadí k nejdůležitějším firemním aktivům.
Podle analýzy podnikových transakcí mezinárodní účetní a poradenské společnosti Ernst & Young tvoří dobré jméno až 47 procent hodnoty podniku a nový majitel nebo investor jej musí zaplatit. Nejvíce se tento podíl cení ve firmách, které produkují spotřební zboží a potraviny - tam dosahuje až 65 procent.
„Rozpočty na PR, marketing a reklamu bývají prvními, které se osekávají. To však může být jednou z prvních chyb, které podniky dělají během ekonomické krize“ (CBS Marketwatch)
„Během poklesu je rozhodující silné PR a agresivní komunikační strategie.“ (Doug Leone)
Když neřeknete svůj příběh vy, udělá to za vás někdo jiný.
„Trvá dvacet let vybudovat si reputaci a pouhých pět minut zničit ji.“ (Warren Buffett)
„Kdyby mi zůstal poslední dolar z marketingového rozpočtu,
utratil bych ho za PR“ (Bill Gates)
„PR je spojením novinařiny, psychologie a advokacie.“ (Ron Torossian)
PR je během na dlouhou trať. Komunikace musí vycházet z dlouhodobé strategie.
PR aktivity mnohdy nepřinášejí výsledky okamžitě. Dostaví se později, o to jsou ale trvalejší a hodnotnější.
Ani nejlepší taktika a technologie vám nepomůžou, dokud neřeknete příběh,
který je jednoduchý, zapamatovatelný a věrohodný.
Akce. Nikoli až pozdní reakce.
Jestliže si veřejnost myslí, že máte problém, pak máte problém.
PR začíná doma. Nestačí komunikovat s vnější veřejností prostřednictvím médií.
Každý zaměstnanec je tím nejvěrohodnějším zdrojem o stavu podniku i pro vnější okolí.
Nelze nekomunikovat. I odepření komunikace je jistým poselstvím.
V době, kdy se o pozornost ucházejí všichni, je mlčení podezřelé.
Když mladík řekne své vyvolené, jak je krásný, chytrý a úspěšný, je to reklama.
Když někdo jiný řekne mladé ženě, jak krásný, chytrý a úspěšný je její vyvolený, to je PR.